Categorii
Doi la puterea Noi Uncategorized

Regiunea de NordEst și SudEst primește cu entuziasm „păpușa marionetă”

Prin intermediul finanțării Mecanismului Financiar SEE și al operatorului de program FRDS s-au derulat evenimente în Iași, Piatra Neamț, Bacău, Tulcea, Galați și Brăila în cadrul Campaniei de informare şi conştientizare ce urmărește dinamizarea performanțelor furnizori de servicii sociale din mediul public și privat prin includerea metodei teatrului de păpuși în cadrul serviciilor sociale de socializare.

La aceste evenimente au participat 43 furnizori de servicii sociale privați și 68 furnizori de servicii sociale publici. Metoda non formală de socializare prin teatrul de păpuși vine în sprijinul obiectivelor programului CORAI, deschizând paliere noi de accesare a dezvoltărilor abilităților de viață în rândul copiilor în situație de risc, îmbunătățirea frecvenței școlare, creșterea accesului și participării la educație. 

Astfel, prin intermediul acestei metode inovative, utilizând păpușa, se creează o punte de legătură între adult și copil. Ambele părți se întâlnesc la jumătate, pe un teren comun, fără să se simtă vizați sau amenințați. Ce poate fi mai inofensiv decât jocul cu păpușa?! Dar pentru a fi benefic, adultului îi revine responsabilitatea de a stabili reguli și de a controla activitatea.

S-a prezintat și oferit ghidul realizat în cadrul proiectului Doi la puterea Noi, s-a vizualizat un material video cu impactul pe care folosirea păpușilor îl are în rândul beneficiarilor și al celor implicați. Cei prezenți au avut oportunitatea să vadă un exemplu de piesă de teatru pusă în scenă în fața lor, au primit câteva directive despre cum se mânuiește o păpușă și au pus în aplicare cele învățate într-un exercițiu practic.

În cadrul atelierelor păpușa a devit un povestitor, un interlocutor, un coleg atât pentru situațiile reale prin care trec copiii dar și pentru scenariile idealiste de care ne folosim pentru a face consiliere cu aceștia. Păpușile marionete de asemenea sunt un co-profesor, un consilier, un partener de învățare, și chiar un facilitator – sunt instrumente simple și eficiente pentru furnizarea de informații.

Folosirea păpușilor ajută la dezvoltarea competențelor de comunicare, păpușa este mai aproape de inima unui copil decât o carte. Atunci când o marionetă vorbește, copiii ascultă, identifică și înțeleg diferite cuvinte și expresii care subliniază cele enunțate.

Metoda utilizării păpușii vine în beneficiul furnizării serviciilor sociale pentru că adaugă dialogului, terapiei, un personaj nevinovat și ușor de acceptat, care vorbește de la nivelul (și dimensiunea) copilului și care nu abandonează copilul niciodată.